از گلدان‌ها مرگ می‌روید یا زندگی؟/تصاویر
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
از گلدان‌ها مرگ می‌روید یا زندگی؟/تصاویر
تاریخ : چهار شنبه 13 آذر 1392
نویسنده : RmZiRn
 تسنیم: ساعت 13 به وقت محلی (20:30 به وقت تهران) مراسم قرعه‌کشی بیستمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال در سالوادور از ایالت باهیا برزیل آغاز می‌شود. بیش از 1300 میهمان و فراتر از 2000 روزنامه‌نگار از سراسر جهان در مراسمی حاضر خواهند بود که میلیاردها بیننده تلویزیونی پخش زنده آن را در 193 کشور جهان مشاهده خواهند کرد.

اجرای مراسم به  فرناندا لیما و رودریگو هیلبرت، 2 هنرپیشه نامدار برزیلی سپرده شده است. پله، به‌به‌تو و رونالدو چهره‌های جذاب کشور میزبان در مراسم هستند و کافو، فابیو کاناوارو، ماریو کمپس، لوتار ماتئوس، زین‌الدین زیدان و جف هرست، بزرگانی خواهند بود که گوی‌های سرنوشت را به ترتیب باز کرده و آرایش گروه‌ها را مشخص خواهند کرد.

کار آنها که به پایان برسد دنیایی از بیم و امید برای مردم کشورهایی که تیم‌های‌شان در جام جهانی حضور دارد شکل خواهد گرفت.

 

گوی سرنوشت
در نهایت فدراسیون جهانی فوتبال فیفا گلدان‌های جام جهانی 2014 برزیل را بدین شرح اعلام کرد:

گلدان یک: آرژانتین، برزیل، بلژیک، کلمبیا، آلمان، اسپانیا، سوئیس و اروگوئه

گلدان 2: الجزایر، کامرون، شیلی، ساحل عاج، اکوادور، غنا و نیجریه

گلدان 3:‌ استرالیا، کاستاریکا، هندوراس، ایران، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک و آمریکا

گلدان 4: بوسنی‌وهرزگوین، کرواسی، انگلیس، فرانسه، یونان، ایتالیا، هلند، پرتغال و روسیه

 

 

گروه‌های مرگ احتمالی
برزیل، نیجریه، آمریکا و هلند یا آرژانتین، ساحل عاج، مکزیک و فرانسه به همراه اسپانیا، غنا، ایران و ایتالیا، همچنین آلمان، شیلی، ژاپن و پرتغال به همراه هر ترکیبی که این 16 تیم تشکیل دهنده آن باشند گروه مرگ جام جهانی را رقم خواهد زد.

گروه‌های دوست داشتنی
سوئیس، هندوراس، الجزایر و بوسنی‌وهرزگوین شاید آسان‌ترین گروه احتمالی است و هر تیمی دوست دارد که به جای یکی از 4 تیم این گروه باشد.

 

گروه‌های سیاسی
هم‌گروهی انگلستان با آرژانتین یا فرانسه با الجزایر تمام خاطرات قدیمی را زنده خواهد کرد، تنش‌هایی به جا مانده از دوران استعماری که البته در مورد انگلستان و آرژانتین همچنان ادامه دارد و مردم در 2 سرزمین هنوز نگاهی حیثیتی به مالکیت جزایر مالویناس دارند. در جام جهانی 1986، 2 گل مارادونا به پیتر شیلتون که یکی از آنها با دست به ثمر رسید التیام‌بخش مردم آرژانتین بعد از شکست نظامی مقابل انگلستان بود.
 

بر مبنای سیدبندی ماه اکتبر امکان مصاف بوسنی با کرواسی یا روسیه حداقل در مرحله گروهی وجود ندارد. دیداری که یادآور جنگ‌های بالکان بود روابط پر فراز و نشیب بوسنی و کرواسی در جدال با صرب‌ها و البته حمایت‌های روسیه از ماشین کشتار صربستان که احتمال این نبرد در مرحله گروهی تقریباً منتفی است.

نبرد اسپانیا با شیلی یا فرانسه و آلمان با انگلستان هم از جمله نبردهای ورزشی است که عقبه سیاسی و تاریخی خود را دارد. برخی از باسکی‌ها و کاتالان‌ها هم معتقدند اگر امکان استقلال ایالت‌های‌شان وجود ندارد باید به فرانسه ملحق شوند. بنابراین دیدار اسپانیا و فرانسه هم می‌تواند به یکی از دیدارهای سیاسی تبدیل شود.


مصاف آمریکا و روسیه که روابط سیاسی خوبی با یکدیگر ندارند یا دیدار برزیل و آمریکا که روابط‌شان بر سر جاسوسی و شنود دستگاه اطلاعاتی آمریکا از مقامات برزیلی دستخوش تنش شده از دیگر مصاف‌های سیاسی احتمالی جام جهانی بیستم خواهد بود.

 دیدارهای جذاب
برزیل - پرتغال:
رویارویی نیمار و رونالدو
آرژانتین - پرتغال: رویارویی مسی و رونالدو
آرژانتین - فرانسه - پرتغال: جدال مسی - ریبری و رونالدو 3 کاندیدای مرد سال فوتبال جهان با یکدیگر

 


ایران - آمریکا: همزمان با توافقات اخیر در عرصه سیاسی؛ البته ایران و آمریکا در یک گلدان قرار دارند و همگروه نمی‌شوند اما خدا را چه دیدید، شاید این دو تیم صعود کردند و در مرحله بعد به هم خوردند.


ایران - پرتغال: رویارویی کارلوس کی‌روش و کریستیانو رونالدو
 

اسپانیا یا ایتالیا - کره جنوبی: انتقامی جام جهانی 2002


آمریکا - آلمان: رویارویی کلینزمن با تیم ملی آلمان


کلمبیا یا اروگوئه - فرانسه: رویارویی فالکائو و کاوانی با همبازیان فرانسوی در موناکو و پاری‌سن‌ژرمن

برزیل - ایتالیا: مصاف 2 تیم همیشه مدعی


اسپانیا - هلند: تکرار فینال جام جهانی 2010


آرژانتین - کامرون: به یاد برتری یک برصفر کامرون با روژه میلا مقابل آرژانتین با مارادونا در جام جهانی 1990

اسپانیا - شیلی: رویارویی سانچس با همبازیان بارسایی

آلمان – الجزایر: یادآور جام جهانی 1982 و برتری 2 بر یک الجزایر مقابل آلمان غربی


اسپانیا - ایتالیا: تکرار فینال جام ملت‌های اروپا 2012


ایتالیا - شیلی: رویارویی آرتورو ویدال با بوفون و همبازیان یوونتوسی

آمریکا - کلمبیا: یادآور قتل اسکوبار بازیکن کلمبیا بعد از گل به خودی مقابل آمریکا در جام جهانی 1994
 


اروگوئه - انگلستان: رویارویی سوارز با جرارد و همبازیان لیورپولی

اروگوئه - غنا: دیدار انتقامی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2010
 


خوب‌ها را برای ایران جدا کنید
مهدی محمدنبی و کارلوس کی‌روش نمایندگان ایران در قرعه‌کشی جام جهانی برزیل هستند. باید امیدوار بود که گوی‌های قرعه‌کشی برای ایران گوی شانس باشد. سوئیس و بلژیک برای ایران اولویت تیم‌های سرگروه هستند اما مصاف با برزیل، آرژانتین، اسپانیا و آلمان هم دیدارهای دشوار اما جذاب خواهد بود. نام اروگوئه و کلمبیا در انتهای فهرست قرار دارد آنها هم دشوار هستند و هم انتخاب چندان جذابی نیستند.


آسان‌ترین گروه: سوئیس، ایران، الجزایر و  بوسنی‌وهرزگوین. این گروه برای ایران ایده‌آل است و شانس صعود برای شاگردان کی‌روش وجود دارد. بودن تیم‌هایی چون هندوراس، یونان و حتی روسیه هم می‌تواند گزینه های قابل توجهی برای ایران باشد.

دشوارترین گروه: برزیل، آرژانتین یا اسپانیا، ایران، ساحل‌عاج و هلند. حضور در چنین گروهی در کنار دشواری جذاب خواهد بود.

در نهایت باید دید چه قرعه‌ای نصیب یوزپلنگ‌های ایرانی خواهد شد.
 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409